Allmänt om föreningen

Bostadsrättsförening Visättra Ängar Nr. 3 bildades 1989 och består av tre bostadshus som färdigställdes 1992 resp. 1993. Husen innehåller 76 lägenheter med följande fördelning:
   2 st 1 rum och kök,
17 st 2 rum och kök,
23 st 3 rum och kök,
23 st 4 rum och kök,
11 st 5 rum och kök.

Till föreningen hör även parkeringsdäck med 80 parkeringsplatser, varav 38 under tak.

D1-huset (Mangårdsvägen 17) innehåller 13 lägenheter, 1 soprum som gjorts om till förråd och 1 cykelrum.
D2-huset (Mangårdsvägen 19) innehåller 13 lägenheter, 1 soprum som gjorts om till förråd och 1 cykelrum.
E-huset (Mangårdsvägen 23-31) innehåller 50 lägenheter, en samlingslokal på Mangårdsvägen 23, 2 cykelrum, 5 soprum som gjorts om till förråd. Där finns också centraler för el, hissar, kabel-TV, vatten och bergvärme. En friliggande tvättstuga finns mittemot Mangårdsvägen 25/27.

Du som är medlem i Bostadsrättsförening Visättra Ängar Nr 3.

Bostadsrättsföreningen äger fastigheten inom Visättra Ängar Nr. 3. Du som medlem äger andel i föreningen och har därmed en nyttjanderätt till en lägenhet i bostadsrättsföreningen. Det är denna nyttjanderätt som kallas bostadsrätt. Vi vill hälsa Dig välkommen till vår bostadsrättsförening och samtidigt informera Dig om sådant som Du kan ha nytta av som boende.
Lagar och regler som gäller i en bostadsrättsförening är:
· Föreningens stadgar
· Föreningens ordnings- och trivselregler
· Bostadsrättslagen samt andra lagar för bostadsrättsföreningar.