Inglasningen av balkonger

Bygglov för inglasning av balkonger som förenigen fick från Huddinge kommun gick ut 2010-12-16. Boende som vill glasa in sin balkong får själv söka bygglov hos kommunen. Kontakta gärna styrelsen via e-post för en mer utförlig information.

1. Innan en byggnad av en inglasad balkong kan påbörjas måste medlemmen enligt lagen få tillstånd från föreningen som är       fastighetsägare,

Skicka en Ansökan om tillstånd att ändra i lägenheten och be om tillstånd att bygga en inglasad balkong. Blanketten finns under fliken Trivselregler/ Ändring i lägenheten. Bygglov från Huddinge kommun ska bifogas, inklusive ritningar.

Först sedan kan medlemmen påbörja att bygga en inglasad balkong.

2. Den inglasade balkongen måste bli godkänd av kommunen för bruk, dvs medlemmen får ett slutbesked från Samhällsbyggnadsnämnden.

3. Först efter det att kommunen gav slutbesked måste ägare till inglasad balkong teckna ett avtal med föreningen, se mall nedan.

Avtal Inglasad balkong.docx